Časopis FlashArt publikoval text Niny Moravcové, která se ve svém kritickém komentáři zamýšlí o jedné z významných kulturních událostí loňského roku, a to otevření areálu Automatických mlýnů v Pardubicích. Ve svém hodnocení se zaměřuje na architektonickou realizaci institucí zaměřených na prezentaci současného umění GAMPY a Gočárovy Galerie.
"Také Artur Magrot v roli architekta výstavy zasáhl do prostoru v jiné rovině, než na jakou jsme zvyklí, když jeho ústřední část pokryl labilní platformou z trojúhelníkových dílců, které se čas od času zhoupnou pod tíhou kroků návštěvníka a vychýlí jeho mysl z oblasti duchovních toulek k vlastní tělesné podstatě. Je to ostatně právě moment cíleného znejistění, jenž GAMPU provází na její cestě už několik let. Ať už jde o přístup k prezentaci současného umění, nebo k otázce, jakou roli umění hraje nebo může hrát v našich životech a zda má potenciál nás někam posunout. Právě otevřenost ve vytrvalém hledání odpovědí na otázky spojené s udržitelností fungování uměleckého provozu a posouvání jeho hranic směrem k otevřené společnosti pro mě vždy byla důvodem, proč považovat GAMPU za jedno z neopomenutelných míst na naší kulturní mapě, ostrov, kde vane čerstvé povětří." Nina Moravcová
Text Niny Moravcové je přečtení zde.