Prostor galerie se v letošním roce proměňuje v otevřený archiv, deník či zázemí pro aktivity, které se dějí a budou dít mimo něj. Stává se prostorem pro setkávání, sdílení a prolínání. Součástí zahajovacího večera bude zvuková performance amerického hudebníka usazeného v Berlíně Maxe Eilbachera.
18:00 / Intermezzo – opening & hostina
Prostor galerie se v letošním roce proměňuje v otevřený archiv, deník či zázemí pro aktivity, které se dějí a budou dít mimo něj. Stává se prostorem pro setkávání, sdílení a prolínání. Seznamte se s naším otevřeným archivem, umělci a umělkyněmi, kurátory a kurátorkami, kteří a které se na našem dlouhodobém projektu podílí. Usedněte s námi ke společné tabuli, přátelské komunitní hostině. Průvodkyní nám bude umělkyně a zahradní architektka Lucie Králíková – Efemér, která se ve své práci věnuje tématům obřadnosti, rituálu i usebrání.
21:00 / Max Eilbacher (USA): Rough Music Volume I – “Imitating a particular word”
Max Eilbacher je americký zvukový umělec, aktuálně usazený v Berlíně. Se zvukem pracuje jako s materií, kterou zpracovává do různých forem: vytváří kompozice, hudební performance, konceptuální systémy, percepční choreografie, instalace. Věnuje se průzkumům těžko uchopitelných a složitých momentů, kdy se setkává percepce s formou. Zajímá se o roli akustiky ve zvukové asambláži společenského, politického a fyzického, a čerpá také z rozmanité tradice zvukové praxe, hudební kompozice a umělecké tvorby. Max se mj. podílel na nejnovějším albu Regards / Ukłony dla Bogusław Schaeffer legendárních konceptualistů Matmos. Prostřednictvím své performance v GAMPĚ, která částečně vznikla v rámci rezidenčního programu Tempo Reale, se pokouší tázat, zda se zvuk mimo hudbu stává něčím jiným. Vzniká socha nebo nový typ architektury?
Zvuková performace Maxe Eilbachera se koná v rámci projektu Electroconnexion 2022. Projekty se konají za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.