Wed 3/11 20:00
Komárek • Nejtek • Knoblochová: Cinéma préparé
Hudebně-vizuální kompozice inspirovaná živými hudebními produkcemi k němému filmu, kde hudba není pouhým ilustrátorem, ale stává se nedílnou součástí výtvarného prostředí. Propojení zvuku barokního cembala s elektronikou, experimentálním filmem promítaným na průsvitné, pohyblivé opony a specifickým světelným designem vytváří jeden komplexní, pocitový svět pro inspirativní zážitek.
Projekt spojuje tři zkušené umělce odlišných žánrů a zaměření: skladatele a pianistu Michala Nejtka, výjímečnou cembalistku Moniku Knoblochovou a světelného designéra a tvůrce pohybových projektů Jana Komárka.
Jan Komárek je světelný designér a režisér, tvůrce celé řady tanečních a divadelních projektů. Spolupracoval např. s taneční skupinou NANOHACH a Divadlem Na peroně, je autorem projektů Tanec papírových tanečnic, Zločin a trest, Probouzení Genia loci, Útroby krávy či Kampa sonata.
Michal Nejtek píše symfonickou i komorní hudbu, věnuje se scénickým projektům, spolupracuje se skupinou The Plastic People Of The Universe. Hrál nebo hraje na klávesové nástroje v souborech Agon, Berg, Face Of The Bass, Limbo, David Koller Band, NTS a Michal Pavlíček Trio. Věnuje se také hudbě pro divadlo a film.
Monika Knoblochová je cembalistka a hráčka na historické klávesové nástroje, interpretka vynikajících uměleckých a technických kvalit, zanícená vyznavačka autentické interpretace barokní hudby a současně renomovaná interpretka soudobé hudby, držitelka řady prestižních interpretačních ocenění. Nahrála celou řadu kompaktních disků barokní i moderní vážné hudby.
Jan Komárek - koncept, režie, film a světelný design
Michal Nejtek - hudební koncept, cembalo (cembalo preparé), elektronika
Monika Knoblochová - tvorba, cembalo (cembalo preparé), keyboard Rolland XP 50
vstupné: 120 Kč
Předprodej akce
Pořádá Terra Madoda z.s. ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektů Ostrovy v pohybu, Filmfuse a Electroconexion 2021 za podpory Ministerstva kultury ČR a a statutárního města Pardubice. Projekt vznikl za podpory Ministerstva kultury, hl. m. Prahy a Státního fondu kultury.